7 juni: kom in actie voor gesubsidieerde arbeid !

25 mei 2011

7 juni: kom in actie voor gesubsidieerde arbeid !

Ondanks fel protest van vele gesubsidieerde werkers besloot het Nijmeegse college vorig najaar om flink te bezuinigen op gesubsidieerde banen. Nu staan de banen van zeshonderd gesubsidieerde werkers op de tocht en worden zij veroordeeld tot een uitkering. Zo ver komt het niet als het aan de SP ligt. Dinsdag 7 juni vindt een actiebijeenkomst plaats voor alle gedupeerden.

Wat de SP betreft is deze bezuiniging onnodig, dom en kortzichtig. Een alternatief plan van de SP voor het behoud van de gesubsidieerde banen kreeg helaas onvoldoende steun in de gemeenteraad, ook al kon geen enkele partij aangeven waarom dit plan niet haalbaar zou zijn.

De SP nodigt alle gesubsidieerde werkers die hun baan dreigen te verliezen uit om de actiebijeenkomt op dinsdagavond 7 juni bij te wonen. Samen met u willen we kijken wat voor actie we kunnen ondernemen om deze ontslagen tegen te houden.

De PvdA en GroenLinks beloofden voor de verkiezingen om de gesubsidieerde arbeid in stand te houden. Het is tijd dat we ze aan deze belofte houden. Kom in actie voor het te laat is. Gesubsidieerde banen moeten blijven!!

Wat: Actiebijeenkomst voor behoud gesubsidieerde banen

Voor wie: Medewerkers en instellingen die worden getroffen door de ontslagen

Waar: SP-pand, Molenweg 95, Nijmegen

Wanneer: Dinsdagavond 7 juni, aanvang 20.00u.

Informatie: Senay Akdemir (06-15408882)