Referendum Heumensoord: de laatste loodjes

6 februari 2011

Referendum Heumensoord: de laatste loodjes

Het actiecomité Red het Bos heeft de benodigde 1862 ondersteuningen voor de aanvraag van een referendum over de verkoop van Heumensoord bijna binnen. Meer dan 2500 mensen steunden inmiddels de oproep voor een referendum, helaas voldoet een groot deel van die ondersteuningen niet aan de strenge eisen die de gemeente stelt. Voor een geldige ondersteuning dienen niet alleen adres,- en persoonsgegevens te worden ingevuld, maar ook een e-mailadres en een correct documentnummer van paspoort of rijbewijs. U kunt ons dus nog steeds een grote dienst bewijzen met het invullen van een referendumverzoek of door mensen in uw omgeving hierop te attenderen. Het referendum is bijna binnen, zorg dat de Nijmeegse bevolking zelf kan beslissen of Heumensoord mag worden verkocht!

Stijn Vat van actiecomité Red het Bos: "Het is geweldig om te zien hoe veel steun er is voor het referendumverzoek. Mensen zijn terecht boos dat de gemeente Heumensoord, eigendom van alle inwoners van Nijmegen, dreigt te verkopen. Helaas valt een flink deel van de ondersteuningen die we hebben binnegehaald af doordat mensen een onleesbaar mailadres invullen of in plaats van het documentnummer van hun identiteitsbewijs hun BSN-nummer invullen. Het is belachelijk dat de gemeente zulke pietluttige regels hanteert voor een geldige referendumaanvraag, maar nietemin ben ik er van overtuigd dat we over een week het benodigde aantal binnen hebben."