Wakker worden met de SP

17 augustus 2010

Wakker worden met de SP

Elk jaar komen eind augustus duizenden nieuwe studenten die gaan studeren aan het HBO en de Universiteit naar Nijmegen om kennis te maken met hun nieuwe opleiding en de stad. Omdat veel eerstejaars nog geen kamer hebben kunnen vinden stellen ROOD en de SP Nijmegen elk jaar het SP partijkantoor beschikbaar om te overnachten.

Eerstejaars studenten te gast in het SP-kantoor

ROOD, de jongeren van de SP, organiseert deze ‘slaapactie’ nu voor de zevende keer. Michelle Foolen van ROOD: “We doen dit niet alleen om een aantal studenten te helpen, maar ook om de woningnood onder studenten onder de aandacht te brengen. We laten zien dat de SP niet alleen praat over de woningnood, maar dat we zelf ook tijdelijke oplossingen proberen te bieden. En dat voorbeeld mogen anderen ook wel eens volgen. Er staan nog steeds veel panden leeg in Nijmegen die prima geschikt gemaakt kunnen worden voor bewoning door studenten, al is het maar tijdelijk.”

De SP/ROOD kraam op de intromarkt van de RU

Naast de woningnood voert ROOD ook actie tegen het afschaffen van de studiefinanciering (stufi). Afgelopen maandag zijn op de introductiemarkt van Radboud Universiteit vele handtekeningen opgehaald voor het behoud de stufi. Ook konden de nieuwe studenten bij de SP-stem-meter hun mening geven over het dreigende kabinet van VVD-CDA + PVV. 30 voorbijgangers zien dit kabinet wel zitten. 114 studenten zien deze rechtse coalitie liever gaan dan komen.

ROOD zal komende week nog verschillende plaatsen in de stad te vinden zijn, onder andere op de intromarkt van de HAN.

Slaapplaats gezocht?
ROOD Nijmegen