OV-chipleed op Plein 1944

10 april 2010

OV-chipleed op Plein 1944

Zaterdag stond het "meldpunt ov-chipkaart" van de SP bij het busstation op Plein 1944. De SP is Gelderland is het meldpunt begonnen om de klachten van reizigers over de ov-chipkaart te inventariseren. Tientallen reizigers hebben vandaag naar aanleiding van hun ervaring met de ov-chipkaart hun klachten gemeld.

Overal in Gelderland zijn SP-afdelingen aan de slag met meldpunt dat op internet te vinden is via www.meldpuntovchip.nl. Vandaag is het meldpunt voor de tweede keer neergestreken in Nijmegen.

Veel reizigers klagen nog steeds over problemen die zij ondervinden met in- en uitchecken. Daarnaast werd duidelijk dat veel mensen boos zijn over de prijsverhoging die gebruik van de ov-chipkaart met zich meebrengt.

Statenlid Cobi van Driel in gesprek met reizigers in Nijmegen.

Namens de Gelderse Statenfractie, de initiatiefnemer van de actie was SP-statenlid Cobi van Driel aanwezig om de actie te ondersteunen. De Gelderse SP is zelf het meldpunt begonnen omdat de provincie Gelderland geen onderzoek wil doen naar de invoering van de kaart in de provincie en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. De Gelderse SP zal de klachten bundelen in een zwartboek en dit aanbieden aan de provincie Gelderland en de Stadsregio, de twee overheden verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Gelderland.

Meldt uw eigen klachten op www.meldpuntovchip.nl