Actie RED HET BOS van start

29 april 2010

Actie RED HET BOS van start

Vandaag heeft voormalig wethouder Hans van Hooft sr. de aftrap gegeven voor de actie RED HET BOS. Van Hooft riep gisteravond bij zijn afscheid als wethouder op tot actie en heeft een actiegroep gestart om de verkoop van het bos Heumensoord door de gemeente Nijmegen tegen te houden. Diezelfde avond sloot VVD-fractievoorzitter Hayke Veldman zich daarbij aan.

Van Hooft en Veldman spijkerden vanmiddag samen de eerste actieposters bij de ingang van Heumensoord aan de Beukenlaan. Hans van Hooft: “Zo zie je, links en rechts willen Heumensoord behouden. En iedereen daartussen is ook welkom.”

RED HET BOS stelt dat er geen enkele reden is om Heumensoord te verkopen. Het huidige bosbeheer van Heumensoord staat op een bijzonder hoog peil. Hans van Hooft: “Het bos is van de mensen, niet van Natuurmonumenten of andere organisaties. Wekelijks gebruiken honderden mensen uit Nijmegen en omstreken Heumensoord om te sporten of op een andere manier te recreëren. We moeten dit bos behouden voor de mensen.”

Wilt u meewerken om Heumensoord te behouden? Neem dan contact op via nijmegen@sp.nl

Bekijk het verslag van de actie in het Nijmegen1-nieuws. (van 1:45 tot 3:46)

www.redhetbos.nl