Tweede Kamerlid Emile Roemer bemant meldpunt ov-chipkaart

25 februari 2010

Tweede Kamerlid Emile Roemer bemant meldpunt ov-chipkaart

ov chipDonderdag 25 februari bemant SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer het klachtenmeldpunt voor de ov-chipkaart van de Gelderse SP. Van 14:00 tot 16:00 zal Roemer op het stationsplein in Nijmegen klachten van reizigers opnemen over het gebruik van de ov-chipkaart. Dit is een live versie van het digitale meldpunt www.meldpuntovchip.nl.

De Gelderse SP is het meldpunt gestart omdat de provincie en de stadsregio geen onderzoek willen doen naar wat er in de praktijk allemaal misgaat met de invoering van de kaart. Er zijn al de nodige klachten binnen over prijsverhogingen en andere ongemakken.

Emile Roemer was een van de eerste kamerleden die in de Tweede Kamer aan de bel trok over de problemen met de invoering van de OV-chipkaart. Naast Kamerlid Emile Roemer zullen ook SP-statenlid Alex Mink en Nijmeegs SP-gemeenteraadslid Matthias van Hunnik aanwezig zijn. Net als Roemer hebben zij in respectievelijk Provinciale Staten en de Gemeente- en Stadsregioraad de problemen rond de ov-chipkaart aangekaart.
De Gelderse SP zal de klachten bundelen in een zwartboek en dit aanbieden aan de provincie Gelderland en de Stadsregio, de twee overheden verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Gelderland.

Ga naar het meldpunt: https://gelderland.sp.nl/ovchip