SP steunt personeel Breed

28 september 2009

SP steunt personeel Breed

Maandagmorgen 28 september heeft de SP bij de poort van sociale werkvoorziening Breed een steunbetuiging aan het personeel uitgedeeld. De partij vindt dat de directie van Breed moet opstappen, omdat zij niet in staat zijn de werksfeer en het vertrouwen van het personeel te verbeteren.

Senay AkedmirSP-raadslid Senay Akdemir: “De directie van Breed moet opstappen. Meer dan twee jaar geleden hoorden we de eerste klachten vanuit het personeel. De directie heeft nu lang genoeg de kans gehad om de problemen toe te geven en te werken aan een oplossing. De tijd is nu om. Toen de ondernemingsraad met het zwartboek kwam, ontkende de directie de problemen. Toen de politiek vragen stelde, werden ze niet serieus genomen (het viel allemaal best wel mee). Toen er eindelijk een keihard onderzoeksrapport lag, ging de directie gewoon op oude voet door.”

De directie moest zorgen voor verbetering van de werksfeer en het vertrouwen tussen personeel en directie. Akdemir: “De directie deed precies het tegenovergestelde. De bonden en de ondernemingsraad zegden het vertrouwen in de directie daarom op. Wat de SP betreft was het verbetertraject de laatste kans. Die laatste kans heeft de directie verprutst en dus moet ze nu weg.”

Als het aan de SP ligt komt er een nieuwe directie die samen met personeel, ondernemingsraad en bonden er voor moet zorgen dat het weer goed gaat met Breed. Akdemir: “Mensen moeten er met plezier naar het werk en in een beschermde omgeving hun werk kunnen doen. Een nieuwe directie van Breed is er voor het personeel en niet andersom.”

In het pamflet roept de SP het personeel van Breed op de ondernemingsraad en de bonden, te steunen, om er voor te zorgen dat het personeel de directie kan krijgen die het verdient.