Burgemeester neemt handtekeningen bieb-actie in ontvangst

27 januari 2009

Burgemeester neemt handtekeningen bieb-actie in ontvangst

Komende woensdagavond 28 januari zal de gemeenteraad definitief een besluit nemen over de subsidie van de bibliotheek. Dan wordt dus ook duidelijk of de wijkbibliotheken in Hatert, Hengstdal, Brakkenstein en Oud West verkleind zullen gaan worden, of niet.

Jola van Dijk, raadslid voor de SP: “Het standpunt van de SP is duidelijk. Wij zijn tegen bezuinigingen op de wijkfilialen, maar dit wordt niet door alle politieke partijen gesteund. VVD, D66 en Gewoon Nijmegen zijn voor het sluiten van wijkfilialen en de PvdA is voor het verkleinen van de wijkfilialen. Het is daarom belangrijk om de andere partijen over de streep te trekken.”

Woensdag 28 januari zullen de handtekeningen die opgehaald zijn met de actie ‘Onze bieb moet blijven’ aangeboden worden aan de gemeenteraad. Wilt u hierbij zijn en nog eens heel duidelijk laten merken dat u het niet eens bent met deze bezuinigingen? Kom dan ook naar de gemeenteraadsvergadering.
Zorg dat u om 21.00 uur in het stadhuis bent. SP-raadslid Jola van Dijk zal u opvangen. Om 21.25 uur zullen de handtekeningen aan Burgemeester De Graaf worden aangeboden.

Als u aanwezig wil zijn, laat het ons even weten. Mail naar fractie@sp.nijmegen.nl.
Vanaf 21.30 wordt er door de gemeenteraad gepraat over de bibliotheek. Deze discussie is te volgen in het stadhuis en te zien op de website.

www.onzebiebmoetblijven.nl