Zorgen over de zorg: SP-kamerlid Renske Leijten te gast in Nijmegen

19 augustus 2008

Zorgen over de zorg: SP-kamerlid Renske Leijten te gast in Nijmegen

Op donderdag 28 augustus organiseert de SP afdeling Nijmegen een bijeenkomst met als thema ‘zorgen over de zorg’. Als gast komt SP Tweede Kamerlid Renske Leijten om te spreken over de problemen in de zorg, de bezuinigingen en de alternatieven van de SP. Medewerkers in de zorg, maar ook cliënten en betrokken familieleden zijn van harte uitgenodigd om mee te discussiëren. De bijeenkomst is van 20.00 tot 22.00 uur in het SP pand aan de Molenweg 95.

In Nederland ontstaat er een steeds grotere tweedeling in de zorg. Het kabinet heeft plannen om te gaan bezuinigen op onder andere de AWBZ zorg. De AWBZ is een solidaire volksverzekering voor zorg die we allemaal nodig kunnen hebben. De geplande bezuiniging van 800 miljoen op de AWBZ dupeert hen die langdurig op zorg en hulp zijn aangewezen. Nadat de huishoudelijke thuiszorg al over de schutting is gegooid naar de gemeenten, gaat nu ook het mes in ondersteuning en begeleiding van ouderen, chronisch zieken en gehandicapten en ouders van thuiswonende gehandicapte kinderen. De SP wil zorg en hulp voor mensen die dat nodig hebben behouden, en zal de strijd aan gaan met dit kabinet.

Renske LeijtenDonderdag 28 augustus komt SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten naar Nijmegen om over de toekomst van de gezondheidszorg te praten, en de alternatieven die er zijn voor het beleid dat het kabinet nu voert. Er is volop gelegenheid tot het stellen van vragen over dit ingewikkelde thema. Alle geïnteresseerden, waaronder medewerkers in de zorg en cliënten, zijn van harte welkom om mee te discussiëren. De bijeenkomst is van 20.00-22.00 uur, de koffie staat klaar vanaf 19.30 uur. Locatie is het SP pand aan de Molenweg 95.

Renske Leijten (1979) is sinds november 2006 kamerlid voor de SP. Ze studeerde Nederlandse Taal en Cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen en was eerder voorzitter ROOD, jong in de SP.

Meer over de zorg is te vinden via https://sp.nl/zorg/