Donderdag 10 april: Integratie "Vervreemden of verbinden"

19 maart 2008

Donderdag 10 april: Integratie "Vervreemden of verbinden"

Op donderdag 10 april organiseert de SP Nijmegen een themabijeenkomst over integratie. Binnen de SP wordt hard gewerkt om onze visie op dit onderwerp samen te vatten op papier. Maar voordat de nota wordt vastgesteld, praten alle afdelingen in de partij er over. In Nijmegen doen we dat dus op donderdag 10 april, vanaf 20.00 uur in ons pand aan de Molenweg 95 in Nijmegen. Tiny Kox, fractievoorzitter SP Eerste Kamer, is daarbij aanwezig.

Wat is integratie eigenlijk? Wat gaat er goed en wat gaat er fout? Wie heeft waar fouten gemaakt en hoe moeten we die herstellen? Is het een kwestie van cultuur of meer van sociaal-economische factoren? Wat vinden we van het antwoord van rechts op het integratievraagstuk? Kiezen we voor een softe koers van begrip en tolerantie? Of zit daar nog een weg tussen, kunnen we ook op een menswaardige, gelijkwaardige en solidaire manier antwoorden vinden voor de vragen waarvoor de soms cultureel gespannen samenleving ons als partij stelt?

Deze vragen komen allemaal voorbij op donderdag 10 april, vanaf 20.00 uur, in ons pand aan de Molenweg 95 in Nijmegen.

SP-leden kunnen kunnen de nota 'Gedeelde toekomst' downloaden via spnet.nl. Voor leden zonder internet is het mogelijk om een papieren versie op te vragen bij de afdeling Nijmegen. Op zondag 13 april is er in Arnhem een regioconferentie over dit thema. Wanneer u graag mee wilt, neem dan contact met ons op, op 10 april wordt de afvaardiging naar de regioconferentie gekozen (er zijn 40 plaatsen beschikbaar).

Afdelingen SP gaan in discussie over integratie
De notitie: Gedeelde Toekomst (PDF)