SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut aanwezig bij spreekuur Senay Akdemir

23 januari 2007

SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut aanwezig bij spreekuur Senay Akdemir

Op zondag 28 januari brengt SP-Tweede Kamerlid van 14.00 tot 17.00 uur een bezoek aan Nijmegen. Zij is te gast op het spreekuur van SP-raadslid Senay Akdemir om te vertellen over haar werk als Tweede Kamerlid en om in contact te komen met de Nijmegenaren en organisaties die zich met emancipatie bezig houden.

Senay AkdemirVoor de zomer startte raadslid Senay Akdemir haar zondagse spreekuur. Akdemir: “Ik merkte na mijn verkiezing als raadslid dat met name mensen uit met name de Turkse gemeenschap contact met me opnamen om zaken onder mijn aandacht te brengen. Door middel van dit spreekuur is de drempel een stuk lager om in contact te komen met elkaar. Vaak hebben we een thema. Zo hebben we het voor de zomer gehad over de inburgeringswet en de gevolgen daarvan.”

Zondag 28 januari is Tweede Kamerlid Sadet Karabulut te gast. Akdemir: “In de Tweede Kamer voert Sadet het woord over armoede en uitsluiting, maar ook emancipatie. Deze twee zaken hebben veel met elkaar te maken en is ook een thema waar we als SP in Nijmegen voortdurend mee bezig zijn. Sadet zal vertellen over haar ervaringen als Tweede Kamerlid, maar is vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen en organisaties. Op diverse plaatsen worden uitnodigingen verspreid voor dit spreekuur.”

Het spreekuur vindt plaats op zondag 28 januari van 14.00 uur tot 17.00 uur in het SP-kantoor aan de Molenweg 95 en is specifiek bedoeld voor allochtonen om hen bij de politiek te betrekken.