Gelijk werk, gelijk loon

13 april 2006

Gelijk werk, gelijk loon

Op uitnodiging gingen namens de SP afdeling Nijmegen Cobi van Driel en Marloes Piepers mee met de FNV Nijmegen naar de demonstratie voor gelijk werk, gelijk loon. De reis naar Den Haag werd ook gebruikt om de contacten tussen de SP en de FNV in Nijmegen aan te halen.

SP-bestuurslid Cobi van Driel: "Aangekomen bij Het Plein in Den Haag hebben we ons nuttig gemaakt door met vlag, ballon en een stapel flyers aan de slag te gaan. De aanwezige Tweede Kamerleden worden geïnterviewd door Henk van der Kolk (FNV). Behalve de VVD zijn ze het redelijk met elkaar eens. Maar wat mij betreft heeft Jan de Wit echt een goed verhaal. 'Zorg nou eerst eens dat we de zaken goed op orde hebben, er zijn immers al zoveel werklozen. En wat te denken van alle VMBO-leerlingen, die hebben toch ook recht op werk! We zijn hier nog lang niet klaar voor, de illegale arbeid moet bestreden worden, we moeten gelijk werk en gelijk loon kunnen garanderen.' Hij oogstte veel applaus, en terecht!"

Meer over de demonstratie op de SP-website en het weblog van Jan Marijnissen.