Nieuwe SP fractie gaat voor voortzetting links college

14 maart 2006

Nieuwe SP fractie gaat voor voortzetting links college

Vanaf 16 maart 2006 bestaat de SP-fractie uit 7 personen. De SP is de enige partij waarbij iemand door voorkeurstemmen rechtstreeks in de fractie komt. Het gaat om Senay Akdemir. Zij kreeg 761 stemmen. De fractie bestaat verder uit Hans van Hooft sr., Peter Lucassen, Marloes Piepers, Jos van Rens, Hans van Hooft jr en Matthias van Hunnik.

De SP gaat voor voortzetting van het linkse college. De PvdA neemt het voortouw in de onderhandelingen. Voor de SP zijn meer geld voor de wijken, de bouw van meer goedkope huurwoningen en het aan het werk helpen van jongeren de belangrijkste punten.

Voor de SP zijn Hans van Hooft sr. en Peter Lucassen weer kandidaat voor een wethouderspost. Wanneer PvdA, SP en GroenLinks verder samen gaan in een college, zullen Hans en Peter opgevolgd worden in de fractie door Jola van Dijk en Bert Velthuis. Tijdens de raadsvergadering van 15 maart zal afscheid worden genomen van Agnes Lewe, Wilma van Nispen en Jose Verheijen.