NV Reizigers aardig op weg geholpen

9 januari 2006

NV Reizigers aardig op weg geholpen

De SP afdeling Nijmegen heeft vanmorgen ruim 1000 lidmaatschapskaarten uitgedeeld voor de nieuwe reizigersorganisatie NV Reizigers. De SP steunt samen met de FNV deze onafhankelijke organisatie bij hun start.

Leden werven voor NV ReizigersSP-afdelingsvoorzitter Marloes Piepers (links) deelt lidmaatschapskaarten NV Reizigers uit.

SP-bestuurslid Cobi van Driel: "Het is belangrijk dat er een reizigersorganisatie bij komt, voor reizigers en personeel, die strijdt tegen marktwerking en verslechtering van het openbaar vervoer. Reizigers strijdt voor een veiliger, schoner en frequenter openbaar vervoer in Nederland, een doel dat we als SP zeker kunnen steunen. Met het uitdelen van lidmaatschapskaarten bij het station hopen we NV Reizigers op weg te helpen. Sommige reizigers hadden tijd voor een praatje en waren enthousiast over dit initiatief."

De SP staat nog op woensdag 11 januari (van 8.00 uur – 9.30 uur) en vrijdag 13 januari (van 15.00 uur – 18.00 uur) bij het centraal station in Nijmegen. Een lidmaatschap van NV Reizigers kost 7,50 euro per jaar.

Kijk op de website van NV Reizigers