ROOD Nijmegen houdt kennismakingsavond

2 oktober 2005

ROOD Nijmegen houdt kennismakingsavond

ROOD, de jongeren in de SP, houdt op dinsdag 4 oktober vanaf 20.00 uur een kennismakingsavond in het SP-kantoor, Molenweg 95. Deze is bedoeld voor alle jongeren tussen de 14 en 28 jaar. Via diverse wegen zijn jongeren benaderd om te komen. Naast een presentatie over ROOD, staat er ook de film 'Die fetten Jahre sind vorbei' op het programma.

"We willen laten zien wat ROOD te bieden heeft." Zegt ROOD-voorzitter Matthias van Hunnik. "Aan het begin van de avond zullen we daar wat over vertellen en verder praten met de aanwezigen hierover. We willen het niet de hele avond hebben over politiek. Daarom draaien we de film Die fetten Jahre sind vorbei. Deze film gaat over drie jongeren die inbreken in huizen van rijke Duitsers. Niet om te stelen, maar uit ideologische motieven. Na hun bezoek is de inrichting van het huis verandert en laten ze een briefje achter waar op staat ‘die fetten Jahre sind vorbei’. Op zich onschuldig, maar het verandert als de bewoner van een van de huizen thuiskomt tijdens de inbraak."

Programma:
20.00 uur: welkom en overzicht van de activiteiten afgelopen periode en komende tijd
20.30 uur: informeel deel van de avond (kortom even napraten met een biertje)
21.00 uur: voor de liefhebbers: film- Die fetten Jahre sind vorbei

Meer info is te vinden op de site van ROOD Nijmegen.