h

Openbaar Vervoer

Toegankelijkheid Burchtstraat

Alle wijken blijven bereikbaar met het openbaar vervoer, ook het centrum. Het OV blijft door het Centrum rijden en niet alleen over de Waalkade. De komst van de tram kan betekenen dat een aantal stadsbussen niet meer door het centrum hoeft te rijden. Streekbussen en bussen richting Duitsland blijven wel door de Burchtstraat rijden.

Voor doorgaand autoverkeer blijft de Burchtstraat afgesloten. Dit leidt anders tot sluipverkeer en komt de leefbaarheid van de binnenstad niet ten goede.

Lees verder

Aardgas als brandstof

Op initiatief van de SP gaan alle stadsbussen en gemeentelijke voertuigen op aardgas rijden. De gemeente moet zich ervoor inspannen dat andere bedrijven en instellingen ook op schone brandstof overgaan.

Lees verder

Fluisterasfalt

Bij het opknappen van invalswegen en busroutes gebruiken we voortaan fluisterasfalt.

Lees verder

Transferia

Naast het succesvolle transferium in Nijmegen Lent, moeten er ook transferia aan de andere randen van de stad komen met opstapplaatsen voor het OV (zoals Bijsterhuizen, Winkelsteeg, Energieweg).

Lees verder

Fietsklemmen

Op korte termijn moeten er meer gratis fietsklemmen komen aan de voorkant en de westzijde van het Centraal Station. Wachten tot de oplevering van nieuwe (fiets)parkeergarage aan de Van Schaeck Mathonsingel duurt te lang.

Lees verder

Verbetering spoorverbindingen Nijmegen

Capaciteitsuitbreiding Nijmegen CS - Arnhem door verbetering van het beveiligingssysteem.

Elektrificeren van het spoorlijntraject Nijmegen CS - Heijendaal - (Venlo - Roermond).

Heractivering spoorlijn Nijmegen - Kleef.

Lees verder

Aansluiting Nijmegen op NS-nachtnet

We zetten ons in voor aansluiting van Nijmegen op NS-nachtnet.

Lees verder

Tram

Er komt een hoogwaardig openbaar vervoersnetwerk (HOV) met tramsysteem van Heijendaal - Centraal Station - Centrum met een mogelijke doortrekking naar Bemmel en Arnhem. Het lijnennet van het gewone openbaar vervoer mag niet verschralen als gevolg van de aanleg van HOV. Bestaande lijnen moeten zoveel mogelijk aansluiten op de geplande HOV-lijn. Het stamspoorlijntje CS - Waalbanddijk - Energieweg behouden we om dit op termijn geschikt te maken voor een tramsysteem.

Lees verder

Bereikbaarheid centrum en wijken met OV

Alle wijken blijven bereikbaar met het openbaar vervoer: het OV blijft door het Centrum rijden en niet alleen over de Waalkade. In het buslijnennet worden meer dwarslijnen aangelegd zodat de interne bereikbaarheid tussen Nijmegen West en Oost wordt verbeterd. Deze lijnen worden doorgetrokken tot transferia aan de rand van de stad.

Lees verder

Bushokjes

De wachtgelegenheden en informatieruimten worden verbeterd, met name met het oog op ouderen en passagiers met een handicap.

Lees verder

Pagina's

U bent hier