Thema-avond met Ronald van Raak: ‘De toekomst van links’

22 juni 2015

Thema-avond met Ronald van Raak: ‘De toekomst van links’

Foto: Leon Groen / SP

Op vrijdag 26 juni komt SP-Tweede Kamerlid Ronald van Raak naar Nijmegen. Hij zal hier spreken over zijn nieuwe boek, Op zoek naar ons, en over de toekomst van links in Nederland. Hoe komt het dat er, ondanks de brede steun die er is voor linkse idealen, minder op linkse partijen wordt gestemd? En wat kunnen we daaraan doen?

Ronald van Raak (1969) studeerde filosofie en maatschappijgeschiedenis in Rotterdam is sinds 2006 lid van de Tweede Kamer namens de SP. Daarvoor was hij lid van de Eerste Kamer. Sinds vorig jaar is hij tevens directeur van het Wetenschappelijk Bureau van de SP. In die hoedanigheid weet hij als geen ander hoe we uit oude denkers inspiratie kunnen putten om de problemen van vandaag het hoofd te bieden.

Ook zal Van Raak het hebben over de toekomst van links in Nederland. Steeds meer mensen in Nederland zijn tegen de ongelijke verdeling van welvaart, de kaalslag in de zorg en de kille bezuinigingen van de regering. Toch wordt er steeds minder op linkse partijen gestemd. Hoe komt dit, en wat gaan we daar als SP aan doen? Hierover kunnen aanwezigen deze avond met Van Raak in gesprek.

De koffie en thee staan klaar in onSPand (Molenweg 95) om 19:30; de avond start om 20:00.