Politiek café Prikkelbár over betaalbaar wonen

4 april 2006

Politiek café Prikkelbár over betaalbaar wonen

Woensdag 12 april organiseert de SP Nijmegen het tweemaandelijks politiek café “Prikkelbár” in het Steigertheater. Deze avond gaan we het hebben over betaalbaar wonen en over de stand van zaken van de college-onderhandelingen.

Hoe kunnen we er in Nederland en in Nijmegen voor zorgen dat wonen in de toekomst betaalbaar blijft en hoe kunnen we betaalbare nieuwbouw realiseren? Welke bijdrage kunnen corporaties en andere verhuurders leveren en ervoor zorgen dat de kwaliteit van hun woningbestand op peil blijft? Wat vinden we van de voorgestelde plannen van minister Dekker om de huurprijzen te liberaliseren? Dit zijn een aantal vragen die we aan onze gasten aan tafel voor willen leggen. Aan tafel zullen schuiven Henk Peter Kip (directeur Talis Nijmegen) en Arda Gerkens (Tweede-kamerlid SP).

Op 7 maart 2006 waren er gemeenteraadsverkiezingen. De SP in Nijmegen is na een zetel winst de tweede partij geworden. De PvdA werd de grootste, GroenLinks verloor zetels. Het linkse blok heeft als totaal een zetel gewonnen. De SP gaat voor voortzetting van het linkse college. De PvdA neemt het voortouw in de onderhandelingen. Voor de SP zijn meer geld voor de wijken, de bouw van meer goedkope huurwoningen en het aan het werk helpen van jongeren de belangrijkste punten. SP-fractievoorzitter Hans van Hooft jr. komt deze avond het publiek informeren over de stand van zaken van de onderhandelingen.

Van 19 tot 21 mei 2006 vindt het tweede Nederlands Sociaal Forum plaats op de universiteitscampus in Nijmegen. Onder het motto 'een andere wereld is mogelijk' zullen duizenden bezoekers deelnemen aan workshops, een cultureel programma, een filmprogramma en debatten met internationale sprekers. Er zal iemand van de organisatie aanwezig zijn om meer te vertellen over NSF en het programma.

Omdat het ook vooral een gezellige en ontspannen avond moet worden, zal muzikant Sjak in 't Veld voorafgaand aan het programma en tijdens de pauze muziek spelen.

Deur open 20:00u, aanvang 20:30u. Locatie: Steigertheater, Fortstraat 7, Nijmegen-Oost