Gemeenteraadslid worden voor de SP, iets voor jou?

8 juni 2021

Gemeenteraadslid worden voor de SP, iets voor jou?

Foto: SP

Op 16 maart 2022 zijn de verkiezingen voor de gemeenteraad van Nijmegen. Uiteraard doet ook de SP weer mee, met als doel een sterke SP-vertegenwoordiging op het stadhuis. Ben je lid van de SP en lijkt dit jou wel iets? Meld je dan uiterlijk 20 augustus 2021 bij de kandidatencommissie via nijmegen@sp.nl . Aan kandidaten wordt verzocht om hun kandidaatstelling duidelijk te motiveren en een CV mee te sturen.

Wat verwachten we van SP-raadsleden?

• Een loyaal lid zijn, de ideologie onderschrijven en voldoen aan de afdrachtsregeling;
  • Ervaring hebben in de SP en actief zijn als SP-lid; ervaring met actie- en fractiewerk binnen de SP is een aanbeveling;
  • In staat zijn een bijdrage te leveren aan ook ingewikkelde onderwerpen, in staat zijn om algemene uitgangspunten in concrete plannen en concrete ideeën te kunnen vertalen;
  • Aanspreekpunt zijn voor mensen en voor belangengroepen, communicatief sterk zijn zowel verbaal als schriftelijk;
  • Een teamspeler in de fractie zijn;
  • Als raadslid ook actief betrokken zijn bij acties;
  • Bereid zijn om gedurende ten minste vier jaar een flinke hoeveelheid tijd te investeren; een vaste avond in de week deel nemen aan raads- en fractievergaderingen en ook deelnemen aan afdelingsbijeenkomsten;
  • Deelname aan het verplichte SP-opleidingstraject Lokale Politiek (zes zaterdagen, periode september-oktober).