STAAK MEE VOOR HET KLIMAAT!

22 april 2019

STAAK MEE VOOR HET KLIMAAT!

Donderdag 25 april gaan studenten weer de straat op voor het klimaat. Vanuit het hele land zullen studenten naar Amsterdam afreizen.
Ook ROOD Nijmegen is er bij. Contactpersoon Olaf Kemerink: “Het kabinet doet te weinig en houdt zich niet eens aan zijn eigen beloften. Er moet snel iets veranderen.” Om 11:00 verzamelen we op het station om te vertrekken richting de Dam.

Na alle acties, demonstraties en marsen leek het kabinet eindelijk iets toe te geven: er zou een CO2-heffing komen voor de industrie. Nu de verkiezingen geweest zijn trekken ze zich terug en kunnen bedrijven als Shell ongestoord doorgaan met vervuilen. “Daarom moeten we zorgen dat de druk erop blijft”, aldus Kemerink. “Dat doen die lobbyisten van Shell namelijk ook. En als we niets doen is dat rampzalig voor de planeet.”

ROOD reist samen met Students for Climate Nijmegen naar de demonstratie. We verzamelen om 11:00 voor het station. Wil je ook meereizen? Stuur een mailtje naar roodnijmegen@sp.nl voor een voordelig groepsticket.

Klik hier meer info over het evenement