Voor Vérian-medewerkers: kom woensdag 23 mei

18 mei 2018

Voor Vérian-medewerkers: kom woensdag 23 mei

Foto: SP

Thuiszorgorganisatie Vérian verkeert in een financieel moeilijke situatie, en voor medewerkers zijn er spannende tijden aangebroken. Vakbond FNV en SP Nijmegen hebben de handen ineen geslagen, en nodigen medewerkers uit voor twee bijeenkomsten op woensdag 23 mei. De komende tijd staat er voor veel op het spel voor de medewerkers, en is het nodig om samen plannen te maken voor behoud van arbeidsvoorwaarden, goede zorg voor cliënten en salarisuitbetaling. Woensdag brengen medewerkers een bezoek aan het Nijmeegse gemeentehuis en is er aansluitend een FNV bijeenkomst in Wijchen.

Vakbond FNV nodigt alle medewerkers (ook niet-FNV leden) uit voor een bijeenkomst op woensdag 23 mei. Tijdens deze avond staat centraal: wat kunnen en gaan we doen om het werk te behouden, de zorg aan cliënten door te laten gaan en de arbeidsvoorwaarden op hetzelfde niveau te houden. De bijeenkomst is in zaal Verploegen in Wijchen. Voor Vérian-medewerkers in de regio Apeldoorn is er op dinsdag 22 mei een bijeenkomst in Apeldoorn, Dok Zuid.

Eerder op deze avond brengen Vérian medewerkers een bezoek aan de Nijmeegse gemeenteraad en stadsbestuur. Ze zijn aanwezig op de publieke tribune tijdens de raadsvergadering, en gaan in gesprek met politieke partijen, raadsleden en het stadsbestuur. SP-raadslid Petra Molenaar zal die avond opnieuw vragen stellen aan het Nijmeegse stadsbestuur, en de wethouder vragen zich in te spannen voor jullie werkgelegenheid en goede zorg.

• Woensdag 23 mei: Vérian medewerkers op bezoek bij Nijmeegse gemeenteraad en stadsbestuur, 18:15-19:00 uur, gemeentehuis Nijmegen, Korte Nieuwstraat, Nijmegen.
  • Woensdag 23 mei: bijeenkomst FNV over Vérian19:30 uur, zaal Verploegen, Woeziksestraat 100 te Wijchen