SP steunt stakende leraren met ijskraam

30 mei 2018

SP steunt stakende leraren met ijskraam

Foto: Matthias van Hunnik / SP Nijmegen

Vandaag waren SP Nijmegen, SP Arnhem en SP Lingewaard aanwezig bij de onderwijsstaking in Arnhem, om de leerkrachten te steunen in hun strijd voor fatsoenlijk onderwijs. Omdat het enorm warm was had de partij een ijskraam geregeld. De ijsjes werden dankbaar ontvangen, net als de steun voor de strijd voor beter onderwijs.

Bart Linssen, voorzitter van SP Nijmegen: "Vandaag waren we aanwezig om de leerkrachten te steunen, net zoals we achter de andere werkers in de publieke sector staan, die de laatste tijd van zich laten horen. Zoals de chauffeurs, die amper genoeg tijd hebben om naar het toilet te kunnen
tussen twee ritten, laat staan rustig een kopje koffie te drinken. En de verplegers op de Radboud, die met hun beweging ‘Witte Woede’ duidelijk maken dat de lonen nu echt omhoog moeten. En de mensen op de Radboud Universiteit, die zich verzetten tegen de verdere verschraling daar. Het werk
dat al deze mensen verrichten in de publieke sector, onze nationale trots, is enorm belangrijk. Het is een kwestie van beschaving en van respect dat ze daarbij fatsoenlijk worden betaald, en goede arbeidsvoorwaarden hebben."

Foto: Marloes Piepers / SP Nijmegen

Tijdens de demonstratie kreeg SP-gemeenteraadslid Marij Feddema de gelegenheid om de leerkrachten toe tespreken. Feddema tegen de leerkrachten: "Ik sta hier als raadslid, maar vooral ook als leerkracht van
groep 5. Wij staken juist voor hen, omdat zij beter onderwijs verdienen dan nu mogelijk is. Daar doen we het voor, en daarom gaan we door tot het in Den Haag doordringt dat het zo niet langer kan.’