Nijmeegse SP kiest nieuw bestuur

24 november 2017

Nijmeegse SP kiest nieuw bestuur

Foto: SP

Gisteravond hebben de leden van de Nijmeegse afdeling van de SP een nieuw bestuur gekozen. Herkozen voorzitter Bart Linssen zal zich met een tienkoppige bestuur komend jaar inzetten voor een sociaal Nijmegen en een actieve SP-afdeling.

Linssen: “Afgelopen jaar hebben we veel Nijmegenaren geholpen en gesteund bij het opzetten van acties, bijvoorbeeld voor het behoud van de bus en het opknappen van hun woningen. Denk ook aan de strijd voor betere arbeidsvoorwaarden, zoals bij de post en basisscholen. Ook het komende jaar kunnen Nijmegenaren die voor zichzelf en voor elkaar in actie willen komen rekenen op onze steun. Bovendien gaat dit bestuur, samen met de rest van de afdeling, een fantastische campagne neerzetten voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar.”

Marloes Piepers is wederom verkozen tot organisatiesecretaris. Ook Albertine de Beer, fractievoorzitter in de gemeenteraad Hans van Hooft, Veerle Springintveld, Seppe van de Wiel, Sam van der Wal en gemeenteraadslid Yurre Wieken blijven onderdeel van het bestuur. Nieuwelingen zijn Jeroen Kolkman en Bob Manschot. Kolkman is al jaren actief voor de afdeling, met name in de gemeente Overbetuwe. Manschot is nog niet zo lang lid van de partij, maar in korte tijd uitgegroeid tot een drijvende kracht bij ROOD Nijmegen. Erik Claus en Thijs Loonstra verlaten het bestuur. Claus vertrekt in verband met zijn drukke werkzaamheden voor de Nijmeegse coöperatie. Loonstra gaat zich elders in de afdeling inzetten.