Flextremist van het jaar verkiezing

5 oktober 2017

Flextremist van het jaar verkiezing

Foto: Sam van der Wal

Afgelopen dinsdag stonden we met ROOD Nijmegen op straat voor de Flextremist van het Jaar verkiezing. Dé verkiezing van ROOD, jong in de SP, die het flextremisme van veel werkgevers aankaart.

​“Een flexcontract is vaste onzekerheid. Op dit moment heeft ruim de helft van de werkende jongeren een flexcontract. Deze contracten betekenen veel onzekerheid over de uren die je werkt, je salaris en of je straks nog wel werk hebt. Grote bedrijven maken miljardenwinsten door jongeren uit te knijpen. Dit flextremisme is geen noodzaak, maar gierigheid”, aldus ROOD-woordvoerder Sam van der Wal.

Op de nominatie voor flextremist van het jaar staan nu Albert Heijn, Randstad en McDonalds Nederland. Naast de Albert Heijn hebben we afgelopen dinsdag met ROOD Nijmegen de Xenos, Zara, COOP en het Kruidvat bezocht en daar werknemers gesproken.

Foto: SP

Heb jij een verhaal over jouw flexcontract dat je graag kwijt wil? Wil je op een kandidaat voor flextremist van het jaar stemmen of je eigen baas nomineren? Kijk op de site http://flextremist.nl of neem contact met ons op via roodnijmegen@sp.nl