Leden SP Nijmegen bespreken sociale plannen voor de toekomst

4 mei 2017

Leden SP Nijmegen bespreken sociale plannen voor de toekomst

Foto: Sam van der Wal / SP Nijmegen

Gisteravond spraken de leden van de Nijmeegse afdeling van de SP voor de eerste keer over de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar. Tijdens een goedbezochte bijeenkomst werden volop ideeën uitgewisseld en aandachtspunten genoemd waar de Nijmeegse SP zich tijdens de volgende gemeenteraadsverkiezingen op moet richten.

Afdelingsvoorzitter Bart Linssen: “Ik ben enorm blij met de betrokkenheid van onze leden bij de partij en de stad. De komende tijd gaan we verder aan de slag om de genoemde ideeën verder te bespreken en uit te werken. De volgende bijeenkomst die hiervoor in de planning staat is op donderdag 18 mei, om 20.00 in onSPand aan de Molenweg 95. We spreken dan over tal van onderwerpen: Wonen, wijken, openbaar vervoer en groen. In juni houden we nog twee van dit soort bijeenkomsten, over de rest van de onderwerpen. Alle leden zijn van harte welkom mee te discussiëren.”

Onlangs stelde het afdelingsbestuur een kandidatencommissie en een programmacommissie in het leven om de verkiezingen voor te bereiden. Linssen: “Zij gaan met de opdracht aan de slag om in september een geweldige lijst en programma aan de leden voor te leggen. Daarvoor zijn ze natuurlijk wel afhankelijk van de leden. Ken je goede SP’ers die de partij kunnen vertegenwoordigen in de raad, of denk je daar zelf wel eens over, meld je dan met je CV en motivatie bij de kandidatencommissie. En heb je goede ideeën voor de stad? Laat dat dan weten aan de programmacommissie. Tot slot: praat mee! Kom langs tijdens de volgende bijeenkomsten over het programma.”

De kandidatencommissie is te bereiken via Eric van Kaathoven, de programmacommissie via Petra Molenaar.