SP zoekt ouderen op tijdens Valentijnsdag

14 februari 2017

SP zoekt ouderen op tijdens Valentijnsdag

Foto: Erik Claus / SP Nijmegen

Op Valentijnsdag zijn Nijmeegs SP’ers bij ouderen in Brakkenstein langsgegaan om tulpen uit te delen. Naast een mooie bloem ontvingen de ouderen een kaartje voor de thuiszorgtelefoon, waarmee de SP klachten over de thuiszorg inzamelt. De vrijwilligers werden goed ontvangen: de mensen vonden het ontzettend leuk om zomaar van vreemden een bloem cadeau te krijgen voor Valentijn.

Veerle Springintveld, afdelingsbestuurslid van SP Nijmegen: “Met veel ouderen gaat het gelukkig goed, maar anderen zijn helaas ontzettend eenzaam. Op deze Valentijnsdag gaan wij juist bij hen langs om bloemen uit te delen, en om te horen hoe het met hen gaat. Als je niet meer zo veel mensen om je heen hebt is het soms moeilijk om problemen op te lossen. Bijvoorbeeld als je ineens veel minder hulp krijgt om je huis schoon te maken. Des te belangrijker dat er dan iemand op de deur klopt die vraagt wat er speelt.“

Foto: Erik Claus / SP Nijmegen
De thuiszorgtelefoon is een initiatief van SP Nijmegen. Springintveld: “We hebben de thuiszorgtelefoon gelanceerd na klachten van cliënten van onder meer thuiszorginstelling Vérian die in hun uren gekort werden. Wie hier of over andere misstanden iets te melden heeft, kan bellen naar 06-83438981. Niet alleen kaarten we structurele problemen die we tegenkomen aan bij de gemeente, onze hulpdienst komt ook gelijk in actie om de situatie bij ouderen thuis zo snel mogelijk te verbeteren.”