SP-congres: Gratis bus voor 65+ in heel Nederland

18 januari 2017

SP-congres: Gratis bus voor 65+ in heel Nederland

Foto: SP

Afgelopen zaterdag, op 14 januari, heeft het SP-congres het voorstel van de Nijmeegse afdeling om het succesvolle gratis busvervoer voor 65+ op te nemen in het landelijk verkiezingsprogramma overgenomen. In Nijmegen wordt al veel gebruik gemaakt van het gratis bus abonnement voor ouderen. Met de landelijke invoering bevorderen we de mobiliteit en sociale contacten van ouderen.

Leerkracht en SP-gemeenteraadslid Petra Molenaar pleitte voor het afschaffen van het lerarenregister op het congres: “Als wij behalve de zorgpartij óók de lerarenpartij willen zijn, dan moet het lerarenregister afgeschaft worden. Het is een commercieel circus dat alleen bureaucratische rompslomp oplevert.” Haar woorden vonden weerklank, het voorstel werd door een meerderheid aan stemmen overgenomen.

De Nijmeegse afdeling was met 34 leden aanwezig op het congres, dat werd afgesloten met het goedkeuren van een geweldig verkiezingsprogramma en een opzwepende speech van partijleider en lijsttrekker Emile Roemer. Wij zijn klaar om te knokken, laat de campagne beginnen!

Foto: SP

Een deel van de Nijmeegse delegatie op het SP-congres.