Nijmeegs college wordt versterkt met nieuwe wethouder van de Verenigde Seniorenpartij

10 november 2016

De fracties van SP, GroenLinks en Stadspartij DNF hebben in gezamenlijkheid besloten om de Verenigde Seniorenpartij (VSP) een nieuwe wethouder te laten leveren. Het college van B&W van Nijmegen bestaat hiermee weer uit zes wethouders. Naast twee wethouders van SP, twee van GroenLinks en een van Stadspartij DNF komt hier dus een wethouder van de VSP bij.

De partijen zien in drs. Jan Zoetelief (59) een beoogd wethouder werk, inkomen en economie. Hij wordt door de VSP voorgedragen aan de Nijmeegse gemeenteraad die op woensdag 30 november hierover zal stemmen.

Aanleiding hiervoor is het aftreden van PvdA-wethouder Turgay Tankir, nadat zijn eigen PvdA-fractie het vertrouwen in hem opzegde. Omdat de PvdA-fractie het coalitie-akkoord inhoudelijk steunt en ingestemd heeft met de begroting voor 2017, is aan de PvdA de kans geboden de komende jaren bij de coalitie te blijven middels gedoogsteun.

VSP fractievoorzitter Michel Hulskorte:’’Ik heb Jan Zoetelief met trots voorgedragen aan de coalitiepartners en ben blij dat hij direct inzetbaar is voor alle inwoners van onze stad, voor oud maar zeker ook voor jong.’’