22 Oktober: Manifestatie tegen foute handelsverdragen, Amsterdam.

19 oktober 2016

22 Oktober: Manifestatie tegen foute handelsverdragen, Amsterdam.

Foto: SP

Op zaterdag 22 oktober vindt er een manifestatie plaats in Amsterdam tegen TTIP en CETA, de handelsverdragen die Brussel wil afsluiten met de VS en Canada. Deze verdragen zijn alleen goed voor het grootkapitaal en verbrijzelen arbeidsrechten, milieu en democratie.

TTIP is een vergaand handelsverdrag tussen Europa en de Verenigde Staten waarover achter gesloten deuren wordt onderhandeld. CETA is een vergelijkbaar verdrag tussen Europa en Canada en staat op het punt getekend te worden. Beide verdragen bedreigen onze verzorgingsstaat, economie en democratie. Gelukkig groeit het verzet. Zo ondertekenden al bijna 3,5 miljoen Europeanen een petitie tegen TTIP en CETA. Ook gingen in Berlijn en Brussel al honderdduizenden mensen de straat op. ROOD-voorzitter Merel Stoop: “Zorg ervoor dat ook in Nederland een massale beweging op gang komt. Spreek je uit tegen foute handel en kom ook!”

Vanuit Nijmegen kun je samen met de trein reizen, zie het facebook-evenement: https://www.facebook.com/events/1638985119747631/.

Voor meer informatie over het samen reizen kun je ook bellen naar  Yurre Wieken, bestuurslid SP Nijmegen: 06 20560424

Wat: Manifestatie tegen foute handelsverdragen

Wanneer: Zaterdag 22 oktober van 13:00 tot 16:00