SP solidair met actievoerende postbodes

21 juni 2016

SP solidair met actievoerende postbodes

Foto: Hans van Hooft / SP Nijmegen

De Nijmeegse SP was dinsdagochtend aanwezig om protesterende postbodes van PostNL een hart onder de riem te steken. Sinds vorige week voeren zij actie voor betere werkomstandigheden.

Bertil Franken, afdelingsvoorzitter van de SP: “De Nijmeegse postbezorgers willen realistische werktijden en een uitbetaling van alle gewerkte uren. Dat zijn wat ons betreft heel redelijke eisen, maar PostNL weigert daar tot nu toe op in te gaan. In plaats daarvan krijgen ‘lastige’  medewerkers bezoek van de politie en werden ze vandaag bij het kantoor in Nijmegen opgewacht door beveiligers. Tegelijkertijd beweert PostNL dat ‘de werksfeer prima is’. Dat is zo natuurlijk niet erg geloofwaardig. Wat de SP betreft hebben de werknemers van PostNL recht op een fatsoenlijke beloning voor hun harde werk. Daarom waren wij er vandaag bij om ze succes te wensen.”

De SP strijdt al jaren samen met postbodes voor betere arbeidsvoorwaarden, zie ook www.reddepostbode.nl.