Actievoerende brandweer krijgt bezoek van SP Nijmegen

27 juni 2016

Actievoerende brandweer krijgt bezoek van SP Nijmegen

Foto: Bart Linssen / SP Nijmegen

Vandaag bracht de SP Nijmegen een bezoek aan de actievoerende brandweerlieden van Brandweerkazerne Nijmegen Centrum. Het is de eerste dag van de publieksvriendelijke acties die de brandweer vorige week heeft aangekondigd. De SP sprak met 15 brandweermannen van de 24-uursdienst over hun werk, zorgen en toekomst.

De brandweermannen die wij spraken zijn erg begaan met hun werk, maar voelen zich niet gewaardeerd door hun werkgever. De zorgen die zij hebben over hun loopbaan en pensioen worden niet serieus genomen bij de onderhandelingen over de arbeidsvoorwaarden. Vorige week was een nieuw dieptepunt toen de de onderhandelingen tussen de vakbonden en de werkgevers vastliepen omdat de werkgever niet op kwam dagen.

Foto: Bart Linssen / SP Nijmegen
De komende tijd zullen de mensen van de brandweer actie voeren, in Nijmegen is de actiebereidheid op de kazerne zeer groot. Ze beraden zich op acties, richting de gemeente Nijmegen en de rest van de veiligheidsregio Gelderland Zuid. De SP in Nijmegen steunt de brandweermannen in hun eisen, en zal zorgen dat de situatie spoedig wordt besproken in de gemeenteraad.