Historische Tuin blijft

14 mei 2016

Historische Tuin blijft

Foto: Geeske / Wikimedia Commons

De Historische Tuinderij Lent, waar al tientallen jaren historische fruitrassen en andere traditionele gewassen verbouwd worden, blijft ook in de toekomst bestaan. De SP is hier erg blij mee en ziet  Tuin als een mooi onderdeel van het groene lint in de toekomstige wijken Hof van Holland, Woenderskamp en Broodkorf. In het scenario waar nu voor is gekozen zal de Tuin iets inkrimpen, maar blijft groot genoeg om alle activiteiten goed te kunnen blijven doen.

SP-gemeenteraadslid Bart van Berkel: “We zijn erg blij dat de Historische Tuinderij Lent kan blijven. In oude plannen van vorige colleges was de tuin helemaal wegbezuinigd om ruimte te maken voor nieuwbouw. Dat was erg zonde geweest en had dichtbebouwde versteende wijken opgeleverd zonder veel groen. Dat is nu gelukkig voorkomen. Dit college heeft op groene wijken ingezet en wij zijn blij dat de Historische Tuin daar nu een onderdeel van wordt.”