Komende zaterdag: “Geen bommen maar brood voor Syrië”

22 februari 2016

Komende zaterdag: “Geen bommen maar brood voor Syrië”

Foto: Onbekend / SP

Komende zaterdag vraagt de SP steun van Nijmegenaren voor de campagne #nietinmijnnaam. Onlangs besloot het kabinet om deel te nemen aan de bombardementen op Syrië. De SP steunt deze bombardementen niet en vroeg al eerder in diverse steden aandacht voor het standpunt “Geen bommen maar brood voor Syrië”. Vanaf 13:00 uur is de SP in het stadscentrum van Nijmegen aanwezig.

Tijdens deze middag kunnen mensen op de foto om duidelijk te maken dat ze deze oorlog niet steunen. De campagne #nietinmijnnaam krijgt steeds meer steun in de sociale media zoals Facebook en Instagram. Afdelingsvoorzitter Bertil Franken: “Meer bommen op Syrië lossen het conflict niet op en leiden alleen maar tot meer doden en meer mensen die moeten vluchten. De SP wil dat de tegenstellingen die tot de burgeroorlog hebben geleid worden weggenomen en dat de financierders van IS worden aangepakt.”

De actie start om 13:00 uur op het Koningsplein. Mensen die de actie willen steunen worden van harte uitgenodigd langs te komen.

FOTO BOVEN: Actie van de SP in Den Haag op 1 februari.

Foto: Kirsten van Osch / ROOD Nijmegen

FOTO ONDER: Afgelopen weekend voerde ROOD Nijmegen actie tegen de bombardementen op Syrië.