SP wenst Nijmegen een zorgeloos 2016

19 december 2015

SP wenst Nijmegen een zorgeloos 2016

Foto: Bart Linssen

Ongeveer duizend winkelende Nijmegenaren hebben vandaag een SP-kerstkaart gekregen. De partij wenst iedereen geen zorgloos, maar vooral een zorgeloos nieuwjaar. Daarvoor moeten de bezuinigingen op de zorg nu eindelijk teruggedraaid worden.

Op de kerstkaart roepen Emile Roemer en zorgwoordvoerster in de Tweede Kamer Tjitske Siderius op om de bezuinigingen op de thuiszorg van tafel te halen. Door deze bezuinigingen verliezen tienduizenden mensen hun baan, en nog veel meer mensen hun zorg. De SP vindt dit onacceptabel, en in Nijmegen bleek weer dat er grote steun is om niet te bezuinigen op de zorg.

Foto: Bart Linssen

Op straat bleek ook dat de Nijmegenaren helemaal klaar met Rutte. Mensen zijn boos over de manier waarop hij zijn partijgenoten uit de wind houdt terwijl gewone mensen bij het kleinste foutje keihard worden aangepakt door bijvoorbeeld de belastingdienst of het UWV.  “Die man geeft helemaal niets om ons. Rutte moet zich schamen!”