Stadscamping biedt kansen voor Nijmegen

11 november 2015

Stadscamping biedt kansen voor Nijmegen

Om Nijmegen aantrekkelijker te maken voor toeristen moet er binnen de gemeentegrenzen een camping komen. Dit bepleit de SP op de politieke avond van woensdag 11 november.

SP-gemeenteraadslid Stijn Vat: “Nijmegen is een toeristische trekpleister van belang en dat is niet verwonderlijk. We hebben een prachtige binnenstad, een rijk aanbod aan historie, cultuur en natuur en diverse grote evenementen die jaarlijks miljoenen bezoekers trekken. Het toerisme zorgt niet alleen voor een levendige stad, maar is ook nog eens goed voor de lokale economie en werkgelegenheid. Toch kampt Nijmegen al jaren met een tekort aan overnachtingsplaatsen. En dat tekort is niet opgelost met de komst van enkele nieuwe – veelal dure - hotels. Daarom wil de SP dat er serieus wordt nagedacht over de komst van een camping binnen de gemeentegrenzen. Er zijn weliswaar diverse campings in de regio, maar die zijn vrij klein of liggen net te ver weg voor een bezoek aan ons centrum. De komende jaren kan Nijmegen optimaal profiteren van enkele grote nieuwe publiekstrekkers. Denk aan de Nevengeul, het stadseiland, cultuur/natuurmuseum de Bastei of ons nieuwe poppodium Doornroosje. Het is dan ook de hoogste tijd om na te denken over een mooie plek voor een stadscamping. De Nevengeul zou daar wat de SP betreft een fantastische plek voor zijn: op een steenworp afstand van het centrum en direct gelegen aan de Waal.”