Petitie Red de Zorg

12 mei 2015

Petitie Red de Zorg

De FNV is een petitie gestart voor het behoud van de zorg. Door de bezuinigingen van het kabinet raken steeds meer werknemers en zorgbehoevenden in het nauw. Tienduizenden banen dreigen te verdwijnen, waarmee ook velen de zorg die ze nodig hebben dreigen te verliezen. Verzorgingstehuizen sluiten, waardoor ouderen langer thuis moeten blijven. Tegelijkertijd wordt er op de thuiszorg bezuinigd. Ook verdwijnt er nog steeds veel geld in de zakken van zorgverzekeraars, in plaats van dat het naar zorg toe gaat. De zorg, iets waar iedereen die het nodig heeft recht op zou moeten hebben, wordt steeds meer tot een markt gemaakt. De SP steunt de petitie en roept leden en sympathisanten op deze te ondertekenen. Dit kan via deze website.

zorg voor betaalbare zorg.

Als oud ziekenverzorgster ken de gevolgen maar al te goed! En nu ik zelf hulp nodig heb krijg ik die niet. Dit is onaanvaardbaar, hier moeten we massaal tegen protesteren! Ook u word ouder en hebt straks hulp nodig! Als het zo doorgaat is die er dan helemaal niet meer :-(