SP-leden kiezen nieuw bestuur

24 juni 2014

SP-leden kiezen nieuw bestuur

Maandagavond hebben de SP-leden een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Met zes nieuwe leden en zes zittende bestuursleden is er weer een bestuur van twaalf personen gekozen. Ook werd jaarverslag besproken en werd er natuurlijk afscheid genomen van de vertrekkende bestuursleden.

Tijdens een drukbezochte ledenvergadering presenteerde de SP het verslag van de afgelopen anderhalf jaar. Tijdens de vergadering werden er ook door de leden veel ideeën ingebracht voor de komende jaren. Afdelingsvoorzitter Matthias van Hunnik: "Het was een drukke tijd, met veel acties en twee succesvolle verkiezingscampagnes. Zo werd de SP de grootste fractie in de gemeenteraad van Nijmegen, en levert de partij nu twee wethouders aan het College. Maar collegedeelname betekent niet dat de afdeling stil gaat zitten."

Zeven bestuursleden namen afscheid. Peter Lucassen is inmiddels wethouder geworden in Gennep. Tatum Postema en Stijn Vat zijn allebei raadslid geworden. Carlo van den Aarsen heeft het stokje van ROOD overgedragen aan Niels Brugman. Zowel Rick Hovens als Will Derks doen allebei een stapje terug vanwege een nieuwe baan en Anne Benning gaat verhuizen naar Eindhoven. Ze werden allen met groot applaus door de leden bedankt voor hun inzet.

Samen met de zes zittende bestuursleden die zich nogmaals kandideerden kwam het twaalftal kandidaten ter stemming. Ze zijn allemaal door de leden verkozen, waardoor het bestuur er nu als volgt uitziet:

• Voorzitter: Matthias van Hunnik
  • Organisatiesecretaris: Seppe vd Wiel

Overige bestuursleden:

• René van Alphen
  • Niels Brugman
  • Michelle Foolen
  • Bertil Franken
  • Hans van Hooft
  • Bernadette Kral
  • Petra Molenaar
  • Marloes Piepers
  • Gino Praat
  • Yurre Wieken

Hier boven staan zij op de foto. Zeer binnenkort zullen de foto's van alle bestuursleden en de taakverdeling op onze bestuurspagina te zien zijn. Op onderstaande voordracht is meer te lezen over de nieuwe bestuursleden.