Vervolg informatiefase olv Eric van Kaathoven en Eduard van Zuijlen

28 maart 2014

Vervolg informatiefase olv Eric van Kaathoven en Eduard van Zuijlen

De fracties van SP en GroenLinks hebben twee informateurs bereid gevonden een nadere verkenning te doen naar een nieuwe coalitie voor het gemeentebestuur van Nijmegen. Deze informateurs zijn Eric van Kaathoven (fractievoorzitter SP Gelderland) en Eduard van Zuijlen (ex-partijvoorzitter GroenLinks en huidig burgemeester van Menterwolde).

De twee informateurs voeren volgende week verdiepende gesprekken met partijen die bereid zijn te praten over samenwerking met SP en GroenLinks. Doel van deze gesprekken is om op inhoud te verkennen waar samenwerkingsmogelijkheden liggen. Welke uitgangspunten worden er gedeeld en waar slaan partijen hun piketpalen? Het is de bedoeling dat de informateurs een advies uitbrengen waarin staat aangegeven met welke partijen een coalitie gevormd kan worden die de meeste inhoudelijke overeenkomsten heeft om (met te verwachten succes) aan de formatie te beginnen.

De informateurs gaan snel te werk, maar willen zorgvuldigheid voorop stellen. Het moment waarop zij hun advies uitbrengen staat daarom niet vooraf vast. Dit wordt vanzelfsprekend tijdig bekend gemaakt.