Steun voor SP-verzoek: busretourtje komt terug

27 februari 2014

Steun voor SP-verzoek: busretourtje komt terug

Goed nieuws voor de Nijmeegse busreiziger: er komt een nieuw alternatief voor het eind 2012 afgeschafte papieren kortingskaartje voor de Brengbussen. SP-raadslid Cor van Norel trok eind januari in de gemeenteraad aan de bel toen duidelijk werd welke extreme prijsverhogingen met de verdwijning van het populaire retourkaartje gepaard gingen. Het Nijmeegse stadsbestuur leek niet warm of koud te worden van een retourtje Dukenburg-Centrum voor 7,50 euro en reageerde lauw op de vragen van Norel. Gelukkig bleek de Nijmeegse delegatie van de Stadsregio slagvaardiger. In een vandaag aangenomen voorstel wordt het bestuur van de Stadsregio opgedragen om opnieuw te onderhandelen met Breng voor een fatsoenlijk en betaalbaar alternatief voor incidentele,- of OV-chipkaartloze reizigers.

De SP is blij met het besluit van de Stadsregio. “Vervoerder Hermes en het bestuur van de Stadsregio willen zo min mogelijk reizigers zonder OV-chipkaart in de bus, en jagen daarom incidentele reizigers de bus uit met tarieven die je voor een taxi nog niet zou betalen. Het openbaar vervoer moet voor iedereen toegankelijk blijven, daarom is de SP blij dat vandaag is besloten tot een nieuwe variant voor het voormalige KAN-kaartje ”aldus Cor van Norel.