SP verspreidt jaarkrant over Nijmegen

17 december 2013

SP verspreidt jaarkrant over Nijmegen

Vrijwilligers van de Nijmeegse SP verspreiden deze maand weer de jaarlijkse Nijmegen Speciaal-krant. De SP informeert de inwoners van de stad door middel van deze krant over haar activiteiten, standpunten en belangrijk politiek nieuws van binnen en buiten de Nijmeegse gemeenteraad. In deze editie blikt de SP vooruit op de gemeenteraadsverkiezingen van 2014.

Bijna tweehonderd partijleden zijn aan de slag gegaan met de verspreiding van de zestigduizend kranten.

SP-voorzitter Matthias van Hunnik: “Wij vinden het belangrijk om de Nijmeegse bevolking in aanloop naar de verkiezingen in te lichten over het belangrijkste nieuws uit de gemeentepolitiek. Nijmegen verdient een sociaal alternatief voor het huidige beleid. Afgelopen jaren heeft het stadsbestuur in Nijmegen de rekening van de crisis steevast neergelegd bij de mensen die het minst konden missen: huurders, ouderen, gehandicapten en mensen zonder goed betaalde baan. Mensen met een modaal inkomen werden kaalgeplukt, terwijl de rijkste 10 procent een forse belastingverlaging kreeg. De SP doet dat radicaal anders: de rekening van de crisis kan eerlijk en sociaal worden verdeeld.”

In de krant stelt de SP haar alternatieven tegenover het beleid van het college van PvdA, GroenLinks en D66. Speciale aandacht is er voor de extra huurverhoging die de woningcorporaties met goedkeuring van de Nijmeegse gemeenteraad aan hun huurders besloten op te leggen. De SP roept huurders op om in verzet te komen tegen deze maatregel die er voor zorgt dat de huren over vijf jaar met 1000 euro per jaar toenemen. Ook de succesvolle acties die thuiszorgwerkers dit jaar voerden voor het behoud van hun arbeidsvoorwaarden komen uitgebreid aan de orde in de krant.