SP: toezicht speeltuinen moet snel op orde

1 juli 2013

SP: toezicht speeltuinen moet snel op orde

Tijdens de drukke zomermaanden moet de gemeente meer gebruik maken van speeltuinbeheerders, vindt Senay Akdemir, raadslid voor de SP. Akdemir wil dat wethouder Tankir de beheerders extra werkuren gunt voor beter toezicht op de speeltuinen. Sinds er bezuinigd is op het toezicht van de speeltuinen komen er bij de SP regelmatig klachten binnen over vandalisme en onveilige situaties.

De SP riep de wethouder woensdagavond op om een klein deel van het wijkbudget vrij te maken zodat het beheer van de speeltuinen in elk geval tijdens de zomer in orde is. De wethouder liet echter weten niets te zien in het voorstel van de SP en ook de andere politieke partijen bleken het plan niet te steunen.

Akdemir: “Volgens de wethouder is het toezicht momenteel voldoende geregeld, maar de berichten die wij ontvangen wijzen daar allerminst op. De bezuiniging op de speeltuinen is opgevangen door meer inzet van vrijwilligers. Dat gaat op sommige plaatsen prima, maar er zijn ook veel speeltuinen waar nu al te merken is dat de beheerders tijdens de zomervakantie hard nodig zijn. Voor de SP staat een veilige speelomgeving voor de kinderen voorop. Het is jammer dat de wethouder en de andere politieke partijen de ernst van de situatie niet inzien."