Zwembad Dukenburg moet blijven

6 juni 2013

Zwembad Dukenburg moet blijven

De SP zal op de politieke avond van volgende week woensdag een voorstel indienen voor het openhouden van zwembad Dukenburg. Het college van PvdA, GroenLinks en D66 wil het zwembad sluiten of overdragen aan een zwemvereniging. Wat betreft de SP en een groot deel van de Nijmeegse gemeenteraad is dat een heel slecht besluit. De SP is dan ook blij met de inzet van bewoners van Dukenburg die maar liefst 7000 handtekeningen verzamelden tegen de geplande sluiting.

Volgens SP-fractievoorzitter Hans van Hooft is het 'te gek voor woorden' dat het college het zwembad wil sluiten.

Van Hooft: “Juist in deze tijd is het zaak om belangrijke voorzieningen overeind te houden. Als het zwembad nu dicht gaat, komt het nooit meer terug. Heel veel ouderen, gehandicapten en scholieren maken gebruik van het zwembad in Meijhorst. Dukenburg wordt onevenredig hard getroffen door de bezuinigingswoede en bewoners hebben terecht het gevoel dat de gemeente zich steeds minder om hun stadsdeel bekommert. In tegenstelling tot het stadsbestuur hebben de bewoners heel goed door hoe belangrijk het zwembad is. In twee weken tijd zetten meer dan 7000 wijkbewoners hun handtekening voor het behoud van hun zwembad. Veel duidelijker kan het volgens mij niet. Zwembad Dukenburg moet blijven."