Gemeenteraad steunt SP: onderzoek zelfbouwoptie Waalsprong

1 februari 2013

Gemeenteraad steunt SP: onderzoek zelfbouwoptie Waalsprong

De gemeenteraad heeft het college van B en W opdracht gegeven om serieus te kijken naar de mogelijkheid om als gemeente zelf huurwoningen in de Waalsprong te ontwikkelen. De SP pleit hier al ruim twee jaar voor en is blij met het besluit.

SP-fractievoorzitter Hans van Hooft:
“Ik ben blij dat de gemeenteraad nu ook bereid is om te onderzoeken wat de SP al langer weet: het zelf bouwen van een mix van betaalbare en middeldure huurwoningen is de enige manier om zowel financieel als sociaal beter uit de crisis te komen.

De vraag naar betaalbare huurwoningen is ongekend groot. Nijmeegse starters wachten gemiddeld bijna 8 jaar op een betaalbare huurwoning. Nu geven we onze starters geen kans en jagen zo ongewild een enorm kapitaal aan hoogopgeleide jongeren de stad uit. Door als gemeente zelf fors te investeren in kwalitatief goede en betaalbare huurwoningen voor Nijmeegse starters maken we een einde aan de enorme woningnood bij jongeren en voorkomen we een financieel debacle in de Waalsprong."