Drie ton voor feest stadsbrug absurd

4 februari 2013

Drie ton voor feest stadsbrug absurd

De SP is geschrokken van het nieuws dat het Nijmeegse college van PvdA, GroenLinks en D66 300.000 euro wil uittrekken voor de opening van de nieuwe stadsbrug de Oversteek. Het college reserveert maar liefst 250.000 euro voor de festiviteiten die de opening van de brug eind november moeten opluisteren. Daarnaast wordt er ook nog eens 50.000 euro besteed aan een licht,- en geluidsspektakel bij het invaren van de brug in april. De SP-fractie vindt de uitgaven onverantwoord in een tijd waarin fors wordt bezuinigd op belangrijke voorzieningen voor de inwoners van Nijmegen.

SP-raadslid Renske Helmer: "Nijmegenaren die noodzakelijke zorg nodig hebben moeten steeds meer een beroep doen op vrijwilligers en bekenden om hen hierbij te helpen. Als dat voor de hulp vragende Nijmegenaar blijkbaar normaal is, dan moet deze norm ook maar eens voor het college van PvdA, GroenLinks en D66 gelden. Als ze zo nodig een groot feest willen organiseren, laat ze dan eens kijken wie hier vrijwillig een bijdrage aan wil leveren. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Het feestje hoeft dan maar weinig geld te kosten en het is werkelijk een feestje van en voor Nijmegenaren."

Ook andere Nijmeegse oppositiepartijen eisen opheldering van het college van B&W. Binnenkort debatteert de gemeenteraad over de kwestie.