Onderzoek naar gewijzigde dienstregeling busvervoer

29 januari 2013

Onderzoek naar gewijzigde dienstregeling busvervoer

Op 10 december ging het busvervoer in Nijmegen en omgeving flink op de schop. Niet alleen veranderde busbedrijf Breng van eigenaar, ook werden veel lijnen en routes aangepast. Bij de SP kwamen vervolgens klachten binnen van reizigers en chauffeurs die melding maakten van vertragingen en uitval van busritten op verschillende stads,- en streeklijnen.

Om uit te zoeken of die klachten ruim een maand later nog vaak voorkomen is de partij een onderzoek begonnen. Vorige week trotseerden SP-leden de vrieskou om bij de stations van Nijmegen en Dukenburg buspassagiers naar hun ervaringen te vragen. Zij hoorden vooral van passagiers die moeten overstappen veel klachten over de verbindingen en vertragingen. Ook blijkt vaak de reisinformatie op de electronische borden onvolledig, en zorgt het verdwijnen van een tweede lijn in Lindenholt voor overvolle bussen.

Heeft u de onderzoekers gemist? U kunt uw klachten of opmerkingen tot zondag 3 februari kwijt op het meldpunt van de SP.

De SP maakt de resultaten volgende week bekend.