SP-kandidaten in debat in Nijmegen

4 september 2012

SP-kandidaten in debat in Nijmegen

Met nog een week te gaan tot aan de verkiezingen van 12 september vinden er tal van debatten plaats waar de kandidaat-politici de degens met elkaar kruisen. Ook in Nijmegen gaan de politici van de SP het debat aan. Wilt u ze in actie zien? Kijk hier voor het volledige overzicht.

Donderdag 6 september: Niels Jongerius
Student Stem!

Student Stem! is hèt studentendebat in Nijmegen in aanloop van de Tweede Kamerverkiezingen op 12 September 2012. Student Stem! zal donderdag 6 September voor de vierde keer georganiseerd worden door ismus (Studievereniging voor studenten Politicologie) en In-Spe (organisatie voor jongeren, politiek en dialoog in Gelderland).

Kandidaat Kamerlid Niels Jongerius neemt namens de SP deel aan het studentendebat. Jongerius staat op plaats 39 van de SP-lijst en is werkzaam bij de SP-fractie in het Europees Parlement.

Locatie: 19:30u, Collegezalencomplex Radboud Universiteit
Toegang is gratis.

Vrijdag 7 september: Sharon Gesthuizen
Nieuwscafé Gelderlander:

SP-Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen (SP) en Lisa Westerveld (GroenLinks) vertellen over hun gooi naar een Tweede Kamerzetel in het nieuwscafé van de Gelderlander.

Sharon Gesthuizen is Tweede Kamerlid voor de SP en woordvoerder Economische Zaken, Justitie, Immigratie en Asiel. Gesthuizen staat op plaats van 7 van de SP-kandidatenlijst.

Locatie: Villa LUX, Oranjesingel 42
Tijd: 17.00 uur -18.00 uur
Toegang gratis

Zondag 9 september: Maureen van der Pligt
De woningmarkt uit de crisis

De woningmarkt zit in het slop. De huizenprijzen dalen, de doorstroming verloopt moeizaam en starters hebben erg veel moeite om een eerste huis te kopen. Het zijn symptomen die inmiddels al een jaar of vijf zichtbaar zijn, maar waar de politiek nog geen sluitend antwoord op heeft weten te formuleren. Gaan we na de verkiezingen de woningmarkt hervormen? En welke richting gaan we dan op?

Maureen van der Pligt staat op plek 23 van de SP-kandidatenlijst. Van der Pligt is gemeenteraadslid in Amsterdam.

Tijd: 20.00 uur
Gratis toegangskaarten zijn verkrijgbaar aan de kassa van LUX of op www.lux-nijmegen.nl

Maandag 10 september
In de stemming voor cultuur: Jasper van Dijk

Landelijke en lokale politici debatteren onder leiding van Marlies Leupen over het toekomstige cultuurbeleid in Nederland, en over de gevolgen daarvan voor Gelderland.

Aanwezig zijn onder anderen Roos Vermeij (PvdA), Remco Dijkstra (VVD), Jasper van Dijk (Kandidaat Kamerlid SP), Anne Scheltema-Beduin (Kandidaat Kamerlid Groenlinks)

Jasper van Dijk staat achtste op de kandidatenlijst van de SP en is in de Tweede kamer woordvoerder Onderwijs en Defensie.

Dinsdag 11 september: Jasper van Dijk
De toekomst van het hoger onderwijs

Op de avond voor de verkiezingen wordt het hoger onderwijs nog eenmaal onder de loep genomen in LUX. Zijn de maatregelen van Zijlstra goed voor het onderwijs en student? En zo nee, hoe kan het beter?

Een debat met o.a. Anne-Wil Lucas (VVD), Jasper van Dijk (SP), Eppo Bruins (ChristenUnie) en Niels van den Berge (GroenLinks). Het debat staat onder leiding van Bregje Cobussen.