De SP nodigt u uit: thema-avond natuur&milieu

7 februari 2012

De SP nodigt u uit: thema-avond natuur&milieu

Op donderdag 23 februari organiseert de SP afdeling Nijmegen een thema avond over het onderwerp 'natuur en milieu'. De huidige plannen van het kabinet VVD-CDA en gedoogpartner PVV betekenen een zware klap voor de natuur in Nederland. SP-Tweede Kamerlid Henk van Gerven en Statenlid Eric van Kaathoven komen vertellen wat de gevolgen van deze bezuinigingsplannen zijn en welke alternatieven de SP daar tegenover stelt.

Van Gerven toonde zich eind 2011 bijzonder kritisch over het natuurakkoord van staatssecretaris Bleker: "'Dat betekent het einde van grote natuurgebieden, overal in het land, maar vooral rondom de grote steden. Bleker dreigt voor een prikkie de gebieden te verpatsen aan projectontwikkelaars of boeren."

Ook de Gelderse SP-Statenfractie veegde de vloer aan met het akkoord. In de statenzaal werd geprotesteerd tegen het omstreden akkoord van Henk Bleker. De fracties van SP en GroenLinks hadden zich voor de gelegenheid gehesen in knalgroene T-shirts met daarop de tekst ‘Ik ben Gekke Henkie niet!’. Desondanks stemde een meerderheid van de Provinciale Staten in met het akkoord.

Van Gerven en van Kaathoven zullen op de thema-avond vertellen hoe het natuurbeleid volgens de SP anders en beter kan. Alle SP-leden en geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om deze avond bij te wonen.

Datum: donderdag 23 februari
Locatie: SP-pand, Molenweg 95, Nijmegen