SP-stemmers bedankt!

3 maart 2011

SP-stemmers bedankt!

De verkiezingsuitslag voor de Provinciale Staten laat een mooi resultaat voor de SP zien. In Nijmegen boekte de SP een goede score met 17,3% van de stemmen. De SP is daarmee de tweede partij van de stad, vlak na de PvdA en ruim voor D66 en GroenLinks. Over de hele provincie genomen haalde de SP 9,7% van de stemmen, goed voor vijf zetels in de Provinciale Staten van Gelderland.

Drie Nijmeegse kandidaten zijn daarmee verzekerd van een zetel in de Statenfractie van de SP. Oud-raadslid Agnes Lewe, voormalig wethouder Peter Lucassen en zittend Statenlid Cobi van Driel zorgen voor een forse Nijmeegse inbreng in het Gelderse provinciehuis.

SP-leider Emile Roemer heeft enthousiast gereageerd op de eerste prognoses van de verkiezingsuitslagen voor de Provinciale Statenverkiezingen vanavond. De coalitie lijkt vooralsnog geen meerderheid te halen. "Niet alleen hebben we dankzij het harde werk van al onze actieve leden een prima resultaat neergezet, ook hebben we afgedwongen dat het kabinet nu echt werk zal moeten maken van die veelgenoemde uitgestoken hand. En dankzij de mooie uitslag kunnen we met recht zeggen dat wij in enkele provincies mee moeten gaan besturen. Ik ben ontzettend blij dat we de stijgende lijn van de laatste Kamerverkiezingen vandaag hebben doorgezet."

De volledige uitslag voor Nijmegen lees je op nijmegen.nl

Lees de uitslag voor Gelderland hier.