Cafetaria Keizer Karelplein moet blijven

18 februari 2011

Cafetaria Keizer Karelplein moet blijven

De SP-fractie vraagt zich af waarom de gemeente Nijmegen af wil van cafetaria Keizer Karelplein. Aan de Nassausingel zit al ruim vijftig jaar een goed bezocht cafetaria, maar de eigenaar vreest momenteel voor het voortbestaan van zijn zaak. In krap twee weken tijd heeft hij al ruim 1500 handtekeningen opgehaald voor het behoud van zijn cafetaria. De SP steunt zijn actie en gemeenteraadslid Jola van Dijk vraagt het College van B&W om opheldering.

Volgens de SP zijn het Keizer Karelplein en het cafetaria onlosmakelijk met elkaar verbonden. Raadslid Jola van Dijk: ‘Ik zie niet in waarom dit goedlopende cafetaria met veel vaste bezoekers zou moeten verdwijnen. De eigenaar van het cafetaria is door de gemeente verteld dat zijn samen met het parkeerterrein op de Nassausingel moet wijken voor een parkje. Ons lijkt het juist aardig als je bij een parkje ook wat kunt eten en drinken. Nu al gaan veel bezoekers van het Keizer Karelplein en de binnenstad eten bij dit cafetaria. Het is dan ook onbegrijpelijk dat dit College een goedlopend cafetaria de nek om draait.’