Gezocht: Fractiemedewerker - 8 uur per week

26 oktober 2010

Gezocht: Fractiemedewerker - 8 uur per week

De SP fractie Nijmegen is per 1 januari 2011 op zoek naar een nieuwe fractiemedewerker. De fractiemedewerker is de schakel in de organisatie van de fractie en de afdeling. Daarvoor vraagt de fractie een echt organisatorisch talent. Hij of zij moet in staat zijn de grote lijnen te overzien en de voortgang van afspraken binnen de fractie bewaken. Dat vraagt om iemand die sterk in zijn schoenen staat. De functie is voor 8 uur per week, die op flexibele wijze ingevuld worden. Het werken in de avonduren is geen bezwaar voor je.

De ideale kandidaat voldoet aan de volgende eisen:

• Is in staat hoofd- en bijzaken te scheiden op politiek belang.
  • Is een groot organisatorisch talent en kan planningen maken en bewaken. Heeft te allen tijde het overzicht.
  • Kan snel schakelen, prioriteiten stellen en staat klaar als het nodig is.
  • Is sterk, maar ook creatief in procedures en kan dit vertalen naar politieke gevolgen voor de fractie.
  • Ondersteunt individuele fractieleden en is in staat hen aan te spreken op afspraken.
  • Volgt de actualiteit en weet waar kansen voor de fractie liggen.
  • Heeft een vlotte pen om in begrijpelijke taal de werkzaamheden van de fractie te verslaan.
  • Kan zelfstandig onderzoek doen en weet onderwerpen snel eigen te maken.
  • Is dienstverlenend naar inwoners, instellingen en de ambtelijke organisatie.
  • Is SP-lid, betrokken bij het afdelingswerk en acties en weet daar de rol van de fractie in.

De kandidaat voldoet aan de volgende kernwoorden: Flexibel, organisatorisch talent, kritisch, onafhankelijk, dienstverlenend en loyaal.

Arbeidsvoorwaarden
De kandidaat zal in dienst komen volgens de arbeidsvoorwaarden voor SP-Personeel (schaal 2 van het loongebouw), in beginsel voor een jaar en 8 uur per week. Onder de secundaire voorwaarden valt onder andere pensioenopbouw, 8% vakantiegeld en eventuele onkostenvergoeding. Werkplek is de fractiekamer op het stadhuis in Nijmegen.

Procedure
Geïnteresseerden sturen voor 5 november 2010 hun motivatie en CV op naar: fractie@sp.nijmegen.nl Voorwaarde is SP-lid te zijn. In beginsel zullen op maandagavond 8 november gesprekken gevoerd worden, waarna in december een inwerk- en overdrachtperiode start om in januari van start te gaan.

Informatie
Aanvullende informatie over de inhoud van de functie is verkrijgbaar bij de huidige fractiemedewerker Bert Peterse: 024-3292371. Informatie over de procedure is verkrijgbaar bij afdelingsvoorzitter Matthias van Hunnik: 024-3232214.